Saturday, January 12, 2008

Its for real!
Who is this handsome man?
I’m late for the date…. This is not a good attitude at all, as my dad always reminds us to be 1 hour ahead of time. Luckily this is not a job interview or any other formal meeting. This is what we call punctuality. If not, I’m definitely will be kicked out of the list…ahaks. I would like to apologize to Pak Ngah for the waiting…uwaaa 15 minutes late..to bad to bad to bad….There is no excuse but my car…err not my car ..someone car is not in its tiptop condition. I don’t know what’s wrong with the car but the engine was hesitate and not smooth. About the date…I met another blogger, Pak Ngah and as usual most of the bloggers I met were very senior than me.. and I’m honored to call them uncle..ehehe. What a record, we had a conversation over the tarik at Kopi O’Corner for about 3 hours. And I think I had been talking too much …ahaks. Maybe we had chosen the right topic to discuss which was all about education, junior versus senior. But I salute Pak Ngah for being himself, a fatherly and humble old man… opsss humble “senior” ehehehe… sharing and expressing his sanity opinion and wisdom. Thanks for the 2 glass of teh tarik and mi jawa..and keep in touch Pak Ngah!

39 comments:

TokMoh said...

Salam.Ok la tu lewat 15 minit.Tapi tok hari tu lewat dkt 1 jam kan masa kita jmpa kt melaka.Maaf bebanyak tau tok lewat hari tu.Patutnya tok yg tunggu arsaili,hehehe...

arsaili said...

re: TokMoh - iskk tu kan last minute date...agak short notice..so tade masalah...lagipun Malacca kan jam waktu tuhhhh...

Cikgu Hakim said...

pakngah: adik kepada mak saya, automatik jadi pakcik saya, yang saya panggil pakngah. dari warna rmbutnya, kita tau banyak mana pengalaman yang dia ada. kalu bercerita, kena tajuk dan masa, memang syok punya..

echah_syed said...

oitss ni pulak orgnyerr...ermm mmg emsem :p

~ bila x mai jer sini..skali mai dah byk n3 baru..cptnyerr hapdet!!cecece :D

cikscarlet said...

he's handsome..ehehe, apa link blog pak ngah ni ek arsaili?

lindosh said...

abaikan usia dan warna rambutnya. dan dia memang ensem ;)

zino said...

zino pun tak suka lewat bila ada temujanji atau apa pa ke.. biasanya bila mesyuarat zino akan terpacak dulu.. yg lain macam biasa tak pernah ontime.. hehe

yOnnA said...

uhuii...
enshemnye hehe..
only talking for 3 hours??
hehe..
err..
pic bro xde ke :p

nanonano said...

waahhh,
besnye..asek jumpe blogger je :)
tp ok la, dtg lewat ade alasan yg kukuh kn..

viruspadu said...

xpe boleh dimaafkan 15 minit sajer ma... hehehe...

tintaHati said...

Saya pun jenis orang yang tak suka menunggu dan ditunggu. Kalau buat temu janji tu sila tepat pd masa lah. Seminit dua tu boleh terima lagi...

So, next date dgn siapa pula?;)

nAt said...

bro, takde ke gambau mee jawa nyer? ekekek

blackpurple @ jowopinter said...

Salam.

Gambar Pak Ngah ada. Gambar sdra mana? Hehehe!

UncleJ said...

bro..balik ozzie compile kan satu entry khas dating dgn bloggers tu...mcm summary gitu...hihi

azlanlin said...

To Arsaili:

Bagi saya, arsaili adalah blogger yang amat mementingkan perhubungan erat di antara blogger! Dahsyat tu! Bukan semua org mampu untuk melaksanakan apa yang dilakukan arsaili! Banyak juga n3 dalam blog arsaili yang menukilkan penceritaan berkaitan rakan-rakan blog! Dalam masa yang singkat, ruang sempit di ruang yang luas, arsaili masih mampu mengorak langkah untuk sesebuah perhubungan!

:: Besshhhh sungguh jika UJ & Budin jd Pengerusi @ Timb Pngrusi, Arsaili jd S/U dan rakan-rakan blog lainnya menjadi ajk untuk melaksanakan satu harapan di masa depan iaitu perjumpaan blogger di sebuah lokasi yang boleh dibincangkan nanti... itu, saya amat yakin bhw, impian/fantasi semua rakan blogger menjadi realiti... Itu, saya benar-benar2 YAKIN! U will do it next time...KAMI SEMUA MENANTIKAN SAAT-SAAT ITU! Go Arsaili go and agogo!

Tahniah atas perjumpaan dengan PakNgah! Semoga pertemuan pertama itu menjadi hubungan yang berkekalan!

Mak Su said...

sapa belanja sapa? yg jr kena ler belanja yg sr... menuntut ilmu, kan

Ammar & Aiman said...

Wah Bro.. banyak jugak dah jumpa blogger.. semua otai otai dari bro.. mcam saya jugak eh.. he he

hajarss said...

"be 1 hour ahead of time"

lama tu :)

Sharifah Hassan said...

Salam,

sorry la lama tak melawat orang jauh...

OOoooh..itulah PakNgah..macam kenal tapi belum berkenalan!!

So, bila Senior VS Junior, what's the verdict or should I say, what's the outcome?

tapi nampak gaya macam serius dalam santai dan santai dalam serius!!

mesti best kalau semeja...

Sharifah Hassan said...

Salam,

Oooooh..inilah PakNgah....macam kenal tapi belum berkenalan!

so bila Senior Vs Junior what's the verdict or should I say...what's the outcome?

Nampak macam Santai dalam Serius dan Serius dalam Santai..

Mesti best kalau semeja...

Milo "O" kosong tak mau gula tak mau susu, gelas besar satu..pekat-pekat kaw-kaw, bayar lebih pun tak pa!!!

Tolong order kat saya naaaa....

~wan hidayat~ said...

Salam....bagus lah bila kita menyedari kesilapan kecil kita ini....sy juga begitu, terkadang terleka dan terlena....bukan mudah untuk jadi yang terbaik kan....besh tak dapat jumpe blogger yang byk experienced....heheheeh, dapat menimba byk ilmu dan pengalaman....

zura lias said...

waah, rajin sungguh berjumpe-jumpe..mmg dunia tanpa sempadan..:D..*org lame...manyak pengalamannye..*

Anul said...

ramai ke bloggers ko jumpa?sume yg area2 ausie keee?

MdmZend said...

Salam Arsaili...

Lamenye cuti-cuti m'sia...byk program ke...ha ni mesti buat kenduri ye....usik je...

cikdinz said...

punctuality tuh penting kan...

myfisol said...

waa..pak ngah nampak macho lagi..must be a very experience guy..

muadzlife said...

teruskan yr 'visiting the real bloggers trip'...bestnyaaa

NBK466 said...

Macam TAK KENALler Pak Ngah nie.. yg den kenal Pak Ngah pencipta lagu tuhh...he.he.he..

faisal said...

slm bro, waaa mmg takut sangat sy kalau berjanji pastu terlewat..huhu..:) mmg ada ciri2 cam sy gakla bro nih,hehehe..btw, best jumpe pak ngah? nampak je dah bleh respek kat dia, ada karisma je,hihi..

Pak Ngah: said...

:: salam tuan rumah dan semua... kita sekadar merancang dan berusaha... itu tugas kita... tapi yang lain2 tu adalah perkenanNYA... akan ada le "sebab yang menyebabkan" sesuatu tu berlaku... biasa tuuu...

:: alang2 dah balik ke sini... mesti punya banyak program yang dah disusun rapi... tak gitu arsaili?

Kak Lady said...

Huhuhu...terasa pulak akak ni...selalu kene pot pet pot pet ngan adik akak sebab tak pernah datang awal...tp bukan salah akak tu...tu Komuter yg terhegeh2....

Bila dah jumpa rakan yang boleh diajak berbual memang tak terasa masa berjalan kan?

mrozaidi said...

Tu Makan Kat Mana Tu..Macam Tepi Kedai Ke Tepi Umah..Cantik La..Laman Kat Belakang Tu..Bersih..

arasis said...

wah, bestnye jmpe member blogger.
sy lum penah jumpe sesape lg dr alam maya nih. except kwn2 classmate n roomate yg same2 blogging.hehe..

Pengusaha Cowbra said...

x jemput rynn g makan kopi o korner pon :((

sampai hatimu!

yginsaf said...

yg jauh kita dekatkan, yg dekat kita rapatkan..

salam pagi khamis sis iteww.. bilakah kita akan berjumpa? uhuhu

Noushy Syah said...

..always heard about 'janji melayu'...hehehhe...that is one of bad procrastination but in your case it's excusable coz you didn't mean it and for some reason.

Azzam Supardi said...

Masa ibarat bom jangka. Heh.

waliz said...

time is gold....otai otai tu mesti tau kan..bebudak sekarang ni je..buat2 tak tahu...hehehe...:D

achik said...

saya pun kurang suka menunggu dan ditunggu.. jam rumah saya semua cepat setengah jam.. hehe.. ;p