Thursday, February 14, 2008

Cat scratcher
Kuching, Sarawak Malaysia

Last month, I bought a cat scratcher for our cats, Misty and Kiki. It cost RM150 but I asked for RM20 discount..ahaks. My sister told me I might get even more if I know how to bargain..ummm. Can you see Kiki caught in action?

Why cats scratch things?
They scratch to mark their territory.
They scratch as a means of threatening other cats.
They scratch in play.
They scratch while stretching.

And the act of scratching actually removes frayed and worn outer claws, exposing new, sharper ones.


Sorry to my dear friends for not visiting your blog coz im so busy at the moment. But I will back to my feet once I go back to Australia InsyaAllah.

39 comments:

myfisol said...

wah..okay jugak scratcher tu...mungkin boleh beli jgk..tapi I don't have a cat...takpe boleh stanby untuk wild cat yang datang melawat ke rumah...

echah_syed said...

dolu2 masa kat kg antie nmpk kucing suke scratch kat batang pokok kelapa..mmg betol nak kasi tajam kuku.

antie takut kucing.jgn gelak!mmg serius & jugak binatang yg sewaktu dgnnyerr.

sume org kat umah pun ikut serta gak..teruk ekk!

kuncup said...

ek.. kiki~!!!
kiki.. come here~!! come here~!!
*ramas2 muka kiki* teeheehee....

ps: kuncup pun suka kucing, tapi kucing tak suka kuncup.. :p

yanglerni said...

comelnye kucing arsaili tu...geram aunty tengok, baru2 ni pun beli jugak untuk kucing aunty..

kawaii_desu said...

i should have bought that...

what i know when i let go my ats outside abih seat moto vespa father i dikerjakan mereka huhu

yginsaf said...

meoww..

TokNabe said...

salam arsaili. peminat kucing jugak le ni. Kucing ni haiwan kesayangan Rasulullah.

bang_gugar said...

salam kenal
(",)

---> kelat said...

cumey arrrr... kiki... kiki... meh cini mehhh...

bang_gugar said...

salam,

minta izin untuk add jadi member ye?..

(",)

hajarss said...

kucing? mungkin tak.. hehehe

Aleeya said...

kiki????
hmmm cam nama anak sedara sy jerkkk ...

viruspadu said...

mcm mana rupa dia ek, kain ke, span ke, kayu ke? mcm ralit jer tgk kiki tu main

muadzlife said...

ye lah..good to have one for my cat....hehheeh

13may said...

kena cakar ngan kucing...bisa wooo!!

hahha

aria ayumi said...

alahai. comelnya kucen itew posing... huhu

umie said...

Salam arsaili,
Patut la senyap je... bz erk...
kiki..? mcm nama kucin umie dulu... manja sgt2... comeyy sgt2... tapi dah mati kena gelek kete... sedihh...

Lerr ni tak bela kucin dah sbb cepat mati... anak2 pulak suka tangkap gamabr... dah 3 ekor kucin mati..... ada kah sbb kena ambik gambar...?? wallahualam...

zino said...

bijak nya kucing.. kalau dia cakar kusyen tu abis la.. hehe

KAMATO said...

Australia pergi sebelah mana? kalau kat Sidney cuba cari Malaya Restoren dekat Darling Habour.... boleh tahan juga

waterlily said...

Salam

Lama tak datang. Coco akak asyik merosakkan perabut aje. Almaklum dunianya dalam rumah ini sahaja. Kucing bandar memang tersekasa dan terpenjara macam tuannya juga.:)

Sastri said...

cute cat... siap beli scratcher lagi ek...

zura lias said...

kucin sy suke scratch tangan sy..adakah die ingt sy adalah cat scratcher?:D

pHu YinG said...

Oic, cats scratch things to mark their territory. Erm, i wonder what they do to mark their tabbies. Hehehheeeee!

pandagumuk said...

hui hui.menarek tol cat stracher tu.shud buy one supaya sit motor ayah x dicakar2 lagi :D

MULAN said...

auukk... me dont like cats one.. phobia, phobia..!!

azlanlin said...

kucing juga berhak untuk disayangi dan dikasihi oleh makhluk lain.. good!

achik said...

comelnya Kiki.. ;D

Anonymous said...

kak e cari sana sini scratch pole camtu tak jumpa ler... hari tu gi MEGA MALL kat atas tu pun takde :-S

Kak e nya kerusi yang yang dibuat daripada anyaman habis hancur sebab kucing2 kak e buat tempat dia scratch tau... my hb kata >>> takpe... itu salah satu hasil seni!!!

* Kalau orang dah suka tu, kucing buat apapun ok je... cuba kalau orang yang tak suka... kucing lintas depan mata pun mau dia baling ngan apa je.... iskhhhh3x

cikdinz said...

siap beli tempat kucing asah kuku...hehehee..

Mak Su said...

do bloggers scratch their blogs?

tintaHati said...

cute la kiki tu... ada tak nama lala? ;P

~SyaFini Rosli~ said...

Salam,

Ada cat scratcher rupanya. Fini tatau pun, selalu mmh kucing suka mencakar pd btg pokok atau tikar. Suka main je ngan kucing, tp x bela. Bela kura-kura je. =)

lindosh said...

kucin tu ngasah kuku kot? err tak..

dia cam geram2.. tu eksais utk kucin.. hikhik

selengetol said...

yg pastinyee kalau kucing scratch2 niee wat tinge aku ngilu hehe!

Azzam Supardi said...

Ada kucing sudah scratch aku punya tempat duduk motor. Tapi aku tak kisah asalkan ia adalah kucing. Heh!

bang_gugar said...

salam,

bila kucing tu nak berhenti cakarnya..
(",)

Kak Lady said...

OOh...tu sebabnya diorang suka mencakar rupanya...ingatkan apsal le kucing2 ni suka cakar sana cakar sini...

Kasawari said...

comelnya kucing.. kalau tempat garo dia dah beratus.. kucing mesti lagi mahal. he he he..

Ammar dan Aiman minat kucing.. ada hati nak bela.. tapi Ammar ada athma (bukan rojak Asma eh..

he he

cikscarlet said...

hurm..pestime tgk ...kene beli ni coz kucing sy si bobby melepaskan geramnya pada sofa..