Wednesday, February 20, 2008

“Your lives are fading in the shadows of time,
but your legacy lives on"
Michael Hensley
Kings Park, Western Australia

SB: Assalamualikum.......
Arsaili: errr.....SB..long time no see..how are you?
SB: I'm fine...it's been a few years since we last met..
Arsaili: yea, gimme ur number....ok got it.
SB: gimme a miss call so I can save your number..ok got your number!
Arsaili: You still with the same company? I saw you in the newspaper...so popular yea
SB: ehehehe..where are you now?
Arsaili: I'm in Australia but now I'm around for some work. Since I'm with my friends, I will give you a call and maybe we can go out for tea ok.
SB: Ok, keep in touch.

5 minutes later.....
Incoming SMS from SB: I greet you with salam earlier because I'm a muslim now....

Alhamdulilah he become one of us. Actually when he greeted me earlier, deep down in my heart said.."what the hack he greeted me with salam!". I knew him as a non-muslim Melanau guy. Whatever it is, I'm happy for him. Its just that I'm so obvious try not to respond to his salam earlier..ahaksss...

37 comments:

Masy said...

alhamdulillah.. bertambah lg sorang Muslim kt dunia ni :)

yginsaf said...

alhamdulillah.. semoga kita menjadi contoh muslim yg baik wat beliau juger..

yginsaf said...

chop! luper nk tanya.. ko masuk paper maner? citer pasal aper? leh me tahu? hmmm

K i a H R o N g G e n G said...

AlhamdulliAllah...same as above..ekekek

muadzlife said...

hmm.. whoever he is.. i'm happy for him too..

Mak Su said...

biasa ler kan, sbb kita tak tahu

umi ameer said...

Alhamdulillah...
good for him

shahril aley said...

semoga dia sentiasa mendapat pentujuk dariNya.....

Kasawari said...

Alhamdulillah.. syukur.. semoga hidayah itu terus tersebar pada mereka mereka yang mencari JALAN YANG LURUS.. aminn

p/s: tgk byg2 jer dah tahu siapa orgnya..

Inah said...

feel good when reading this article.welcome back bro :)

so its now up to us to bring the best that we can as a muslim

show him a good role model

God Bless!!

kawaii_desu said...

alhamdulillah...
semoga kita yg original Islam pun makin bertambah iman supaya dapat membimbng depa ni

Syari said...

salam kenal. Saya perasan gak awak tak balas salam tuh. Baca sampai akhir baru lah tahu. :)

Pak Ngah: said...

:: salam... kita tak tahu... sebab tak diberitau awal... dan kita mungkin terlupa nak bertanya padanya... apa2pun alhamdulillah...

mikaounik said...

syukur alhamdulillah...


psttt...admire laa ngan bayang2 tue..:)

Azzam Supardi said...

Alhamdulillah. Tambah sorang lagi. Heh.

Aleeya said...

Assalamualaikummm, jwb jgn tak jwbbbbbbbb!!!


larikkssssssss

NBK466 said...

Alhamdulillah....

blackpurple @ jowopinter said...

Ingatkan awek mana yang hantar sms malam semalam..... Hehehe!

PakTeh said...

salam arsaili. semoga islam terus subur di australia dan di mana2 juga benua dalam dunia.

rizal said...

alhamdulilah.. that s a good news. Baguslah kalau dia dah masuk islam.. :)

zino said...

tu le kadang serba salah nak jawab ke tak.. kat KL ni ada non muslim bila jumpa bagi salam.. bila dah lama bergaul tu dia ingat salam tu satu budaya je..

Yatie said...

syukur Alhamdulillah ...

AbGJaS said...

Hi Arsaili,
Just stopping by to say hi..
I've been busy lately but i hope everything's fine.

cikscarlet said...

Alhamdulillah..

zura lias said...

alhamdulillah..die dpt hidayah..:D

Sarah Mohd Shukor said...

Alhamdulillah.. Tersentuh hati sy baca cerita ni :) smoga hidayah Allah terus bersama kita semua. bila nak balik perth ni bro?

MZ said...

alhamdulillah ..

faisal said...

syukur Alhamdulillah..allah akan bukakan hati kepada sesiapa yg dikehendakinya..:)

TokMoh said...

salam AR.Alhamdulillah,brtambah lagi umat Islam tapi orang melayu kita pulak makin byk jauh dari Islam.

KAMATO said...

Ahamdulillah, semoga beliau menjadi muslim sejati

WanHidayat said...

Salam...alhamdulillah....semoga diri sahabat akan terus dirahmati dan dilindungi Allah...amin...

echah_syed said...

ni nom antie ~ 0138660161/088788164


bila turun kk??


~ combi ~

Noushy Syah said...

Arsaili,my daddy was a Pious JEwish before converted to a Muslim...according to mummy,before he converted, he also started to behave and gave Salam to the Muslim friends but the respond he got was just like you,not answering his Salam which made him so upset...then he asked and find out why most Muslim reluctant to reply his Salam...

BTW plz visit here:
http://noushy-award.blogspot.com/2008/02/shiny-shiny-stars.html

nanonano said...

oowhh patut la salam di xterjawab,
kaget eyh?
:D

viruspadu said...

alhamdulilah...

arsaili, u kawan doktor zarina ke?

myfisol said...

Alhamdulilah..semoga lebih ramai lagi yang akan mendapat hidayah sepertinya...semoga dirinya sentiasa di bawah lindungan Allah..Amin

Abah Mui'zz said...

Alhamdulillah. Masih tak boleh lupakan perasaan bila jadi saksi seorang sahabat mengucap 2 kalimah syadah secara rasminya, dan tika menyaksikan beliau solat sebagai seorang muslim untuk pertama kalinya juga.

Allah saja yang tahu apa dalam hati abah waktu itu.

Harap Arsaili dah bertambah sihat (tak demam lagi).