Tuesday, July 08, 2008

Cik Siti Wan Kembang
Pulau Duyong, Kuala Terengganu Malaysia
Matredo1's daughters


Im in the city of the famous tale, Cik Siti Wan Kembang. But I’m not gonna update on my travel to Kota Bahru but on my previous journey to Kuala Terengganu (KT). Kota Bahru will be the next entry ok. Well KT is the only place that I never been exploring before. I came to KT for the big mission, but definitely not mission impossible..ahaks. Alhamdulilah, my tasks almost finish in KT and I really hope everything will go well. I’m very blessed with many nice Terengganuan and make my job easy. The credit should go to Matredo1, a blogger friend that help me a lot. That’s the first time ever we met and he’s very helpful. Thanks for the accompanying me and help me with my task. DBI is another blogger that I met. He picked me up at the hotel for the breakfast at the famous nasi dagang (that controversial restaurant – the expensive kari kepala ikan issues if you guys still remember). He was very busy for his migration to overseas but he still spends sometimes lepaking with me and thanks for the ‘kepok’. There were many significant people who really help me concerning my work and I really appreciate their help.

46 comments:

hafiz238 said...

I've never been to KT before. Bila lah agaknya akan dapat jejak kaki ke Terengganu ni...

what is the big mission? is it to meet your blogger friends or something else....

fusarium solani said...

Arsaili,

Memang seronok berjalan ke KT, sudah acapkali pergi namun masih tak puas. Tambahan lagi dengan hamparan pantai yang indah.

Kalau ada ke Paka, cuba pergi ke Paka Residence n hotel..cantik sungguh!

mad redo1 said...

what I did was just a miniscule of all the things that you have done... so takyah le credit bebanyak sangat... looking forward to the next time you coming here...

rizal said...

Salam arsaili..

selamat kembali ke dunia blogging..

patut lama tak nampak dan senyap sepi.. whoaho! hang selalu jumper blogger ka? Macam discovery travel living n adventure pulak stail hang..

selamat hari selasa..

mazudi said...

Alhamdulillah semuanya berjalan dengan amat lancar sekali time kat KT. Next time kalau lalu Dungun, inform awal awal eek.

kawaii_desu said...

i wonder what is ur mission???

lived in kt for 2 years, for my matriculation 10 years ago.. how nostalgic

axim said...

Terengganu???

MY HOMETOWN!!!

:D

axim said...

:D

Great Teacher BaniHassim said...

living and earn for living in australia ke???

dpt jalan2 kat ganu ngan kelate ni xcukup 2-3 hari...
Lots of interesting natural places to be visited...

Abang Long said...

Bila nak datang KL ?

KAMATO said...

Mertua saya di Kuala Berang, kalau balik nanti saya hubungi

umie@kakyong said...

Salam arsailli,
best nya dapat jalan2 ke KT... kepok leko sana pun sodap...

MZ said...

nice pic and sweet lil. models. i bet their parents are horribly sweet oso :))

Anul said...

blogger juga nyata skali boleh dibuat kawan yg btul2 kawan..baguih...

aku tak pegi2 lg terengganu wehhh

Masy said...

ermm.. kepok.. sedapnye *lap air lior* huhuhu

Mak Su said...

hidup ini indah

Penoreh Getah said...

salam.. aku cintakan pantai dan pulau2 terengganu

zura lias said...

sweetnye dak2 tu senyum..comel sgt..manyak mkn kepok leh senyum sweet camtu ke ek?rase nk mkn kepok manyak2 ar.. :D

TokNabe said...

OO dah sampai ganu ye.. satu negeri yang cantik dgn pantai2nya. Jika on the way balik ke negeri cik siti wan kembang tu, selalu singgah di Merang atau di Penarik. Pantainya cantik.

Menunggu kisah di KB pulak dr sdr. Sayang sy tak ada di KB, kalau ada mesti boleh jadi tourist guide ni..

de_kerinchi said...

salam arsaii,

how great...jalan-jalan merata tempat...jeles sikit ni.....huhuhu

saya pernah sebulan berada di KT masa bulan puasa...semasa melawat kawan...masa tu bujang lagi....wah hendak cari juadah berbuka puasa punyalah susah, bukan takda makanan tapi dok cari makanan yang tak manis...maklumlah orang pantai barat...huhuhu.... terpaksa dok tanya penjual tu, dok asal mana...tapi dah seminggu dah tahu dah mana tempat penjual yang tak jual juadah manis...hihih

KB is great place... rindu nak datang lagi....dulu ramai kawan kat situ.... masih tenang ... yang bestnya suasana kampung dan pekan awal 60an masih wujud tu ....

tapi satu jer kurang kat sana masjid memang banyak dan buka 24jam untuk beribadat tapi sayang tandas nya tak terurus dengan baik....hampir keseluruhn masjid yang kami singgah, memang tak sangka tandas masjid jadi begitu sekali....harap-harap sekarang dah berubah

echah_syed said...

anak dara mat redo sgtlaa cantek..nak booking bole mat..?? :p

pic tu combi suke laa.. :D

CikguZue said...

comel2 anak dara matredo tu...

bila cerita trengganu ni, alahai bila la gaknya boleh balik M'sia. harap2 tahun depan diberi rezeki dan kelapangan oleh-Nya utk balik bergumbira di pantainya, kepoknya, nasi dagangnya, kain suteranya, tudung bawal bertabur berliannya....huiii....bestnyeee...

niaarasis said...

ahahaha.. patut la ckp psl nasik krabu :D

btul2 jalan2 pusing malaya dah ni.

maklang said...

tak singgah sini ke???

Akak said...

Cumilnya budak berdua tu, cute!

Teringin juga nak ke Terengganu tapi hajat belum tercapai.

Kak Lady said...

Salam arsaili...

Alhamdulillah...dpt jumpa dgn kawan2 blogger yg rajin membantu...kerja yang berat menjadi ringan...

Nasi Dagang Terengganu memang sedap kan?

shafarina said...

KT & Kelantan tak cukup sehari dua kalau pergi. Seminggu pun rasa ralat juga. Tak semua tempat boleh pergi sebab KT & Kelantan sangat cantik.

Selamat menjalankan tugas sambil bercuti di tanah air ye!

muadzlife said...

wah ..dah sampai east coast ropenya....

hUmmY said...

sonok kmaen ye jln!

uh~

jeles!

13may said...

selamat selamat :)

btw,
Sebagai tanda penghargaan:

http://13may.blogspot.com/2008/07/141-terima-kasih.html

http://picasaweb.google.com/encik13may/BloggerPictures/photo?authkey=Tz25mAffF_A#5221307062512162642

Terima kasih :)

Kasawari said...

Aduhai.. gambar tu di Pulau Duyong...? ermmm.. 1995 saya ke sana buat projek BaktiSiswa.. ada mak angkat di sana.. betul2 depan chalet org perancis tu. apa ler nama chalet tu.. dan ada gak orang conteng batik..

gambar tu amik kat jeti kecik tu ker..

aduhai.. bila lah nak ke sana lagi..

cendawanintim said...

teruk tau, makan nasik dagang kontroversi yang dekat ngan umah tuh tak ajak pon...tau ler kita duk kat situ...

menci...menci..kalu tak, dah baper orang buleh kenal tuh...

zino said...

comel budak berdua tu anak sape tu?

cikdinz said...

kalu bro dtg negeri sembilan, aku plak jadi ko punya guide...haha..

gi meminang ke?

kuInaJentayutiara said...

tomeiii oooo cik siti wan kembang tu...

next en3 ank dara cikgu panji lak kot ?

kuchalana said...

I luv ganu.. peacefull ...

Aku almost setahun 2 kali lepak ganu.. lov the food.. scenary.. people..

Ole..

thafiexq said...

besttttttt

~qudwah_mardihah~ said...

ucapan penghargaan...mesti akan terkenangkan kebaikan orang...jadi, mesti sentiasa menjaga kebaikan orang juga,,,,jgn lupa ya!

shahril aley said...

wah sweetnye muke budak 2 org tu
ermm ko bile lagi?
selamat berlibur di terengganu :)

JEFFROCKERS said...

terlewat sikit bro. kalau di musim mencandat sotong sekitar bulan apr - mei ... hmmm ....

makang sutung sokmo. mung toksei makang nasik dohhhhh

MULAN said...

apasal tak singgah..

izman said...

betul tu, awek teganu dan kelate mmg comel2 (silap topik ker??)

yOnnA said...

i love the picture la bro!!
budak2 itu sgt comel :)

wahdi said...

Salam, 1st time jalan sini..btw nice pic lah!

tintaHati said...

Awat pi KT tak habaq.... Kalau tak boleh jumpa... :)

nadia yuna said...

comelnyaaaaaaaaaaaaaaaaaa

=)