Tuesday, October 23, 2007

Raya - 2
With Kasawari and the boys, Senai Airport, Johor Malaysia

I met Kasawari on the way back to Kuching. I went back through Singapore from Perth and then I took another flight to Kuching at 6.05 pm. I need to go to the boarding gate at 5.30 pm and luckily Kasawari and his family arrived early and if not I will missed the chance to meet them. It just a short meeting and it was the first time I met blogger. Ammar and Aiman are very cute…and Ammar was very mischievous ekkekeke..see his action in the photo. Thanks for the pineapple tarts, my favourite biscuit..uhuhu.

I called kasawari again this afternoon, and he told me his wife set to undergo operation tomorrow. It was supposed to be today but postponed to tomorrow. ..hope everything will be fine.

When I arrived in Kuching, my brother picked me up at the airport. We supposed to go to my sis house because she invited my parents and family for break fasting and also to celebrate in my ‘homecoming’. Since I arrived a bit late, my mum already went to visit my aunty on her way home. So, we changed the plan and my brother drove me to my parent’s house straight away. I arrived first then my mum. She was very shocked to see me at home..ekekkekeke…I hugged her and then I distributed all the presents for my parents, sisters and my only brother. That night we slept pretty late. I had the ‘sembang’ session till late mid night. This is kind of tradition…when we are away for a long time and return home, we will have a long conversation and pick up whatever story that we miss when we are away…

14 comments:

Anonymous said...

selamat hari raya. maaf zahir batin.

meeting with bloggers are fun. had done that once.

Wira Nordin said...

salam
hows raya?
kamu akan pulang balik ke sana kan?
sampai raya haji pulak ke?

Acaii Jawe said...

waa, bestnye bro dapat balik kuching, mesti lepas rindu pada kampung halaman..org dulu cakap ujan emas di negeri orang, hujan batu dinegeri sendiri...hati tetap dinegeri sendiri juga...:)

Noushy Syah said...

Expect the unexpected is always feel amazing!!!

Your mum & fmly must be so thrilled and happy, rite.

Anonymous said...

tak pernah jumpe blogger except my rumet.hehe.. i wish i will someday..

Sarah Mohd Shukor said...

Salam Arsaili,

seronok dpt jumpa blogers lain kan. bila dh baca cerita kt sini, di blog uncleJ n a few others, buat sy rasa: waa..bestnya blogger frens ni. dgn diorg pun dh rasa mcm kwn baik :)

selamat kembali dgn rutin harian di sana.

Anonymous said...

lain kali turun KLIA pulak bro..

bloggers KL / Selangor sambut dengan kompang hehehe

iEn said...

uikss.. nape gambo bakang tu kabur huhuhu.. slmt hrari raye

arsaili said...

re: NBB - selamat raya gak..yea..seronok dpt jumpa kwn baru

re: Wira Nordin - raya haji tatau raya di mana plak...tungguuuuuu

re; Faisal - aaa hujan emas di negeri org, tetap suka hujan emas, dah dpt emas bawa balik ke negara sendiri...ekekeke nak balas balik kat penjajah..uhuhu

arsaili said...

re: Noushy - terkejut gila dia org...ekekeke

re: arasis - yea...tapi nawaitu kena betul..ehehehe

re: Sarah - betul tu...malah lebih baik dr kawan yg kita jumpa hari2...apa pun kena ikhlas

arsaili said...

re: Jeff - jangan..nanti sy tuntut kang..ekekeke..InsyaAllah nanti kita jumpa ye

re: Ien - entah la ..masa ambik tu ada org bakar kemenyan kot..tu yg blurrrr ekekke

Orked said...

erk...mana bunga biru kakjie yg sepasu ituuu...........wa'aaaaa

Anonymous said...

arsaili,
Walaupun kabur tapi oklah sebab dapat gambaran wajah sebenar saudara. Tapi bila sembang dalam telefon hari tu saya gambarkan lain. iskk apasal jadi lagu ni.

Kasawari said...

Eh.. entri tentang kasawari ni tak lagi saya reply comments.. he he

Orait gak dapat jumpa A.R. Saili ni..
nanti email eh gambo original.. saya nak print nak tunjuk anak anak.. he he..

Jangan serik datang Senai lagi tau..