Monday, September 17, 2007

yum yum yum
Victoria Park, Western Australia
Yesterday, we decided to break fast at one of the Indonesian Restaurant which is not far from my house. We supposed to go with our Indonesian friends but unfortunately they can't make it. So my friend and I just proceed with the plan. Then, only on this coming wedneday we will breakfast with our Indonesian friends. But we haven't decided the place, but there's a few choices available..so just wait and see. Yesterday we ordered fried watercrest (kangkung goreng belacan), deep fried beef (daging empal), omelet, and roasted fish with sambal belacan. Ummm, it was really good. It had been a long time to have proper food like this..uhuhuhu. But it did cost us an arm and a leg...about AUD$33…ahaks... Ohh, forgot to mention that I had ordered ais cendol too...nice nice nice...

34 comments:

[b]y [y]oung [l]ady said...

beshnye kamu
duk jauh2 pn le mkn sedap2 ni.
byl yg duk cni ntah ape2 yg mkn

ah kim said...

Salam.

Ermmmm! Nyum! Nyum!

Uh...aiyak! Puasee lo!

Wa nyalan la ho!

arsaili said...

re: byl - sekali sekala jer...tak mampu nak makan selalu cam nih...gi la bazaar ramadhan byk makanan wei

arsaili said...

re: ah kim - uhuhu..saya kasih uji sama apek...ada tahan ka tada tahan..uhuhuhu

jeff said...

arsaili, you make me hungry laaaa

arsaili said...

uhuhu..hungry ok but not angry ya...if angry can't earn all the pahala..ekeke

blackpurple @ jowopinter said...

Nasib baik ada restoran Indonesia. Merasa juga masakan Melayu nusantara... :D

arsaili said...

ada a few la jowo..ehehe..tapi mmg bes..lama tak makan dlm erti kata sebenar..uhuhuhu

Abang Long said...

Kalau balik kampung, mak masak makanan kegemaran, rasanya macam tak boleh nak berhenti makan ...hehehehe ... itupun tak sampai RM20.00 je duit belanja pasar.

kuncup said...

ehem..ehem..
ada orang tu makan besar sampai tak ingat kita~!! melilih ayer lior kita kata sini. terpaksa lar jilat tapak tangan 7 kali, teeheehee...

arsaili said...

re:kuncup -jgn jilat tapak tgn..kena siram air 7 kali dan salah satunya air tanah...ekekekke

TokNabe said...

wow sebijik mcm masakan kat tempat sdiri...apa2 pun tak terasa juga la dok jauh di perantauan.

arsaili said...

tu laa.penawar rindu...tapi tak leh selalu..bankrupt seh

UncleJ said...

weii...buka kat luar plak dah..sian megi tu..ekeke

looks yummy dish tu..tak tingat org kat sini ke mkn tu? sian dia..huhuhu

Noushy Syah said...

Hahhaha...thinking about CENDUL now...still long hours..huhuhu..

yanglerni said...

Sedapnya makan berbuka tu...ongkosnya pun sedap jugak hehe...

Tapi Arsaili kat sini pun lebih kurang je harganya..sekali turun pasar ramadan rm30 juga lebuh...harga semua mahal...cume bukan usd je

arsaili said...

itu la lerni...sabo jer la...once in a while ok la..ehehehe
aaa skang dgr semua naik harga kt msia..isk2

de_kerinchi said...

salam arsaili,

daging kangroo panggang pasti sedap...

arsaili said...

uhuhu...tak sampai hati den nak makan wei...

Sarah Mohd Shukor said...

salam arsaili,

sgt x aci.. eventho u r million miles away from home, u stil hv d chance to to makan2 all this malaysian-indonesian food there. complere wit the cendol some more. sgt x aci ni..ish3 :(

kurangkn berlebih-lebih wkt berbuka. ingt la org2 yg susah :) AUD33..wow.

Forumer said...

Salam alaikum, salam ukhuwwah, salam Ramadhan. Mmg menggiurkan, cobaaaaan

Best regards
:)

faisal said...

ya Allah sedapnye nampak makanan tu bulan pose nih..:) alhamdulilah, kekadang dpt masakan ala kampung ni terubat skit rindu kat kampung halaman kan bang,hehe..:)

inah said...

eheheh..apelak menu budak ni malam ni???

muharikh said...

wah.. terer masak !:)

arsaili said...

re:sarah
Once in a while la..buat menghibur hati...still ingat org yang kebuluran..uhuhu

arsaili said...

re: forumer - saja letak pic tu untuk menguji keimanan..ahakss.

arsaili said...

re: faisal - betul tuh..klu tak..seday banget....

arsaili said...

re: inah - beef pak choi jer..uwaa

arsaili said...

re: muharikh - kedai masak la..uhuhu..tukang bedal jer..ekeke

Si B*ntang said...

kehkeh !

makan ingat2 la donia neh.hehe!

ryn pon xde sepesel sampai b'cendol.

abg putra said...

Arsaili,

Kesian kuncup sampai nak jilat tangan. Baik hang pos menu tu untuk dia, nanti kempunan susah.

tgsasma said...

Assalamualaikum Adol,

AUD$33??? Mmmm... buat monument, ambik bau je lah..ishk ishk ishk. That figure makes me so appreciative of our own place. Yalah orang kata: Rumahku, Syurgaku. Tapi kan, "hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri", rasa-rasanya orang pilih batu kah emas? hehehehe

From: Kak Asma

tgsAsma said...

Salam semua,

Baru dua tiga hari lepas I dengar kat radio seorang pemanggil tu cakap dia pernah berbelanja RM100.00 kat pasar ramadhan padahal kat rumah tak sampai 6 orang yang duduk. Tu tak taulah, beli makanan ke beli besi (besi kan mahal sekarang ni!)

Tak pe, sekali sekala nak lepaskan kerinduan pada masakan kampung. Kita faham.. faham.. syahdu gak mengenangkan ko orang kat sana.

;-) Always

arsaili said...

re: kak asma - yalah...tapi gine nak molah ehehe... if kamek kah..ambik emas negeri org..dah kaya baruk balit negeri sendiri...ikut cam ne penjajah buat kat our beloved country kan..ekeke

mmg syahdu..uhuks...